Kreisā mala
Labā mala
Indriķa Ģelža personālizstāde "Precizējot izvirzītās versijas par vienu indivīdu (Nemanāma atšķirība)"
No 2014. gada 24. janvāra līdz 6. martam Rīgas Mākslas Telpas Intro zālē skatāma Indriķa Ģelža darbu izstāde „Precizējot izvirzītās versijas par vienu indivīdu (Nemanāma atšķirība)”.
„Trīs personas skatās uz vienu indivīdu. Trīs indivīda kopijas vienbalsīgi apgalvo, ka esot uzbūvējuši tikai vienu violeto skapīti,” raksta Indriķis Ģelzis, precizējot savas personālizstādes saturu. Precizēšanas process ir bezgalīgs un katra jauna pieredze dod papildus aprakstu par jau pamanīto, kas pakāpeniski no parastā pārvēršas par neparasto.

Atšķirība starp „parasto” un „neparasto” var būt gandrīz nemanāma. Parasto mēs saprotam kā „īstu”, „substanciālu”, bet kas ir neparastais? Kļūda, interpretācija vai „jaunums”? Nemanāmām atšķirībām turpinoties, mainās īstenība. „Izstādē būs apskatāmi četri precizējumi par vienu indivīdu, kuri, balstoties uz vienu kļūdu, cenšas sadzīvot ar notikušo incidentu. Izstādes ideja balstīta uz personīgu ikdienas notikumu, kad, pieļaujot vienu kļūdu, cieta visi, izņemot mani,” raksta Indriķis Ģelzis, domājot par savu jauno personālizstādi Rīgas Mākslas Telpā.

Izstādi veido pieci jauni darbi speciāli Intro zālei: „Leņķis”, „Trīs atmiņas par vienu objektu”, „Piekabe”, „Kolonna” un „Fotogrāfija”. Šie objekti sava neparastā izskata dēļ atsauc atmiņā pirms simt gadiem kultivēto sirreālismu, taču faktūra ir atšķirīga: ja sirreālisms darbojas kā politika, kā stratēģija un taktika, kas piedāvā šķietami universālu kultūras modeli, tad Indriķa Ģelža „Precizējot izvirzītās versijas par vienu indivīdu (Nemanāma atšķirība)” var saukt par spekulāciju, ko uzskatāmības labad papildina vizuāli tēli. Šī izstāde nerada jaunu pasauli, bet mēģina saprast veco. Šī māksla ir atskurbinoša, nevis apreibinoša un ar savu nepasludināto, bet sajūtamo vēsumu piestāv 21. gadsimtam.

Kuratore Inga Šteimane.

Indriķis Ģelzis (dz. 1988) ir beidzis Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļu (2012), šobrīd turpina studijas maģistra programmā. „Precizējot izvirzītās versijas par vienu indivīdu (Nemanāma atšķirība)” ir mākslinieka trešā personālizstāde. Indriķis Ģelzis piedalījies izstādēs un festivālos Vācijā, Holandē, Francijā, veidojis personālizstādes „kim?” Laikmetīgās mākslas centrā un Cēsīs 2011. gada vasarā. Indriķis Ģelzis ir grupas „Instrumenti” singla „Heartcore” videoklipa režisors (2013).

Skatītājiem ir iespēja tikties ar Indriķi Ģelzi „Vēlajās brokastīs” Rīgas Mākslas Telpā 9. februārī plkst. 12.00, kad neformālā atmosfērā varēs izstaigāt izstādi kopā ar mākslinieku. Sarunu vadīs izstādes kuratore Inga Šteimane.

Izstādes „Precizējot izvirzītās versijas par vienu indivīdu (Nemanāma atšķirība)” veidošanai Indriķis Ģelzis saņēmis Valsts Kultūrkapitāla fonda piešķirtu stipendiju. Izstādi „Rīgas Māksla Telpā” producē SIA „Rīgas nami”.

Darba laiks:
Otrdien–svētdien: 11.00–18.00
Pirmdien: slēgts

Rīgas Mākslas Telpa
Kungu iela 3, Rīga
www.makslastelpa.lv
Komentāri